Jakarta Post - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Jakarta Post - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Jakarta Post

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Anne-Marie

21 September 2011 | Indonesië, Jakarta Pusat

Hey iedereen,

Bedankt voor jullie leuke reacties tot nu toe!
Hier gaat alles prima, hopelijk met jullie ook.

Gisteren hebben lekker uitgeslapen tot een uur of 12. Raoul zijn (levens)motto is in de vakantie om geen wekker te zetten. Normaal gesproken wordt hij dan rond 7 a 8 uur wakker, maar dit keer bleven we allebei lekker doorronken. Blame it on the jetlag :-)

Daarna heerlijk ontbeten/gelunched en toen een uitgebreide rondleiding gehad van Ririn in en om het weeshuis. Ze hebben hier een grote vijver met daarin 2 grote meervallen. Met groot bedoelen we ook echt groot. Ze zijn +/- 2.5 meter elk. Een jongen van hier ging ze te eten geven. Dit was een beetje luguber. Het voer bestaat namelijk uit baby-meervallen. Die zitten in een bak ernaast en worden gekweekt als voer. Dierenlovers moeten nu even stoppen met lezen... Deze visjes worden eerst doodgemept en daarna als voer gebruikt voor de grote meervallen. That's nature zullen we maar zeggen.

Er is hier een zogenaamde 'workshop'. Hier worden auto's en bromfietsen gerepareerd en/of opgeknapt en opnieuw gelakt door de bewoners. Het is best professioneel. Ze hebben een brug, paintroom en allelei materialen. Hiermee kunnen ze enige inkomsten genereren. Er zijn aparte vleugels waar de mannelijke en vrouwelijke bewoners slapen. Wij slapen in de guestroomvleugel. Er zijn in totaal 6 guestrooms. Alles is hier goed geregeld. Eten en vervoer is inbegrepen. Voor excursies en andere tochtjes kan je voor een klein bedrag gebruik maken van de chauffeur.
Ook hebben ze een behoorlijk grote ‘roedel’ honden. Van groot naar klein. Recent zijn er 6 puppies geboren, dus het gaat maar door.
We wilden hierna eigenlijk nog een tochtje maken, maar het was al te laat. We hadden wel behoefte aan een frisse neus, daaarom gingen we met Ririn een rondje door de kampong (wijk) wandelen. Erg gezellig! Veel kinderen en iedereen staart je natuurlijk aan. Anne-Marie had haar lange zomerjurk aan en had veel bekijks. Op een gegeven moment liepen er wel 30 kinderen achter ons aan, haha! Ze voelde zich net een prinses. Er was een school en veel kleine huisjes. Zoals gebruikelijk daar had bijna ieder huishouden een klein winkeltje in de voortuin/-gevel met allerlei snuisterijen en de was hing lekker in het zicht te drogen. Toen nog even naar de supermarkt geweest en daar heeft Raoul nog een pakje kreteksigaretten gekocht. Schrik niet, een pakje Djarum super kost daar 7x zo goedkoop als in Nederland :-)

Meer volgt de volgende keer!
Groetjes

Raoul en Anne-Marie

• 21 September 2011 - 16:38

Carine:

Heej Raoul en A-M,
    Echt leuk om jullie zo te volgen op jullie reis!
    Een fijne tijd toegewenst!
    Liefs Cor en Carine

• 21 September 2011 - 16:42

Mam:

Wàààt, heeft Raoul sigaretten gekocht???? Wat gaat hij daar mee doen?
    Wat zijn dat voor soort sigaretten.
    Anne-Marie dan moet je je ook wel als prinses gedragen hè. Wuiven met je handje en zo.
    Ik ben blij dat ik niet hier in Nederland de schone/of vuile was ;-) buiten op straat moet hangen die van mij is niet hagelwit zoals bij velen in Arnemuiden.
    Maar daar zal het ook wel niet echt wit zijn. Leuk om zo bij te blijven wat jullie daar beleven. we zien er elke keer weer naar uit.
    Lieve groeten Pap en mam

• 21 September 2011 - 17:03

Lou En Jane:

Nou jongens, dat is weer mee genieten voor ons. Wat een leuke verhalen! De foto's zijn ook typisch indonesisch met allerlei lekkere hapjes op straat. Groetjes en veel liefs
    Lou, Jane en Rex.

• 21 September 2011 - 21:58

Xue Qin:

Hey A-M en Raoul,

Zo te zien is het genieten daar. Keep it up :) Benieuwd naar je volgende post hier.

ps. hoe smaken de sigaretten? Volgens mij heb ik eens deze geproeft, nogal gekruid toch?

• 22 September 2011 - 10:57

Bart En Sandra:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen!
    We blijven jullie volgen.
    Liefs Bart en Sandra

• 08 Oktober 2011 - 20:50