Just say yes - Reisverslag uit Senaru, Indonesië van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Just say yes - Reisverslag uit Senaru, Indonesië van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Just say yes

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Anne-Marie

01 Oktober 2011 | Indonesië, Senaru

30 september 2011
's Ochtends rond uurtje of 10 werden we opgehaald door Han en een chauffeur. Bestemming: Senaru. Het beloofde een mooie route langs de kust van noord-west Lombok te worden. En inderdaad, we hebben vanalles gezien. Pindaplantages, rijstvelden, tabakplantages, bergen en zee. Aan het eind van het droge seizoen maken de pindaplantages plaats voor de rijstvelden. Pindaplanten kunnen niet tegen te veel water namelijk. Anne-Marie heeft hier voor het eerst een pindaplant gezien en zelfs een verse pinda uit de grond gegeten (nee, ze groeien niet aan een boom). We zagen dat men met man en macht de pinda's uit de grond aan het trekken was. Dus zetten we de bus even aan de kant om een kijkje te nemen. Zo'n verse pinda gaat daarna een uitgebreid proces in voordat het in onze schappen beland. Ze worden vaak eerst geroosterd. Vervolgens kwamen we bij een monkeyforest aan. We hadden eerst een zakje pinda's gekocht. De aapjes waren van het Makakensoort en erg lief. Ze konden worden gevoerd door een pinda op je hand te leggen en dan pakte zo'n aapje het er voorzichtig af en bleef naast je zitten. Wat ook werkte was om pinda's te gooien, ze hebben perfecte oog/handcoordinatie, dus dat ging ook prima. Erg schattig waren ook de baby aapjes die bij de moederaap op de buik hingen.

Naarmate we vorderden werd "de weg" steeds hobbeliger en kronkeliger. Men noemt deze weg ook wel "snakeway". Het was flink oppassen af en toe, want het was behoorlijk smal met naast je een behoorlijke diepte. Desondanks werden we 'safe and sound' bij hotel "Pondok Senaru" zachthandig de bus uitgezet.

Daar aangekomen was het eind van de ochtend. Eerst even wat gedronken en van het uitzicht genoten. Vanaf het terras zien we een waterval, rijstvelden en ook de zee. Op de achtergrond horen we de waterval kletteren. Het is er schitterend! Daarna met Han en een local guide een bergtrip besproken. Wij gaan een 3-daagse tocht doen naar het kratermeer (genaamd: "Segara Anak") van de vulkaan Rinjani. Dit bevindt zich op 2000m boven sealevel. Maar voordat we hier geraken moeten we eerst een heuvel over van 2600m hoog. Het hotel bevindt zich op 600m hoogte. Er zijn gelukkig diverse tussenstops voor een adempauze en we overnachten in tentjes! Heel avontuurlijk dus! We voelen ons net een beetje Frodo en Sam die Mount Doom gaan beklimmen. Morgen vertrekken we, dus de komende paar dagen gaan we niets van ons laten horen, behalve wat gejodel.

Na de lunch gingen we een trekking doen naar twee watervallen. Dit beloofde een tocht van ongeveer een uur te worden naar de verste waterval door de jungle. Er was wel een soort pad, maar toch een redelijk pittige tocht. De jungle was erg mooi en groen. Het pad liep trouwens ook deels door een rivier, dus dat was waden door het water. Eenmaal aangekomen bij deze waterval genaamd "Tiu Kelep" hadden we allebei een 'wow' moment! Schitterend mooie waterval van zo'n 40 meter hoog dat uitkwam in een klein poeltje. Hier hebben we lekker gezwommen en ook konden we via de rotsen achter het kletterende water komen. Dit was een onvergetelijk moment, maar niet alleen om bovenstaande redenen. Raoul zag zijn kans schoon en ging in het water op z'n knieen om Anne-Marie ten huwelijk te vragen. Haar antwoord was "ja"! Het was een bijzonder moment..
Hierna gebruikten we onze lunch en gingen toen door naar de andere waterval "Sendang Gile". Deze was een stuk kleiner en er was hier ook geen gelegenheid om te zwemmen. Toen vervolgden we onze tocht door de jungle terug naar het hotel.

Vandaag 1 oktober hebben we weer even een relaxdag. We hebben een beetje uitgeslapen en een wasje gedaan. Zojuist ook lekker gelunched. Ze hebben hier heerlijke sate :-)
We gaan straks lekker vroeg naar bed, want de trekking begint al voor dag en dauw.

PS helaas kunnen we geen foto's uploaden. De hardware laat dit niet toe.

Groetjes en tot over een paar dagen!
Raoul en Anne-Marie

• 01 Oktober 2011 - 09:51

Marcel En Marianne:

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksplannen !!! Geniet van deze tijd van voorbereiding, beginnend met het afmaken met deze vakantietijd samen!
    Lieve groeten,
    Marcel en Marianne.

• 01 Oktober 2011 - 10:42

BASEL:

Ik hoop dat Anne-Marie met de juiste aapje weer terug komt van de vakantie!
    Nogmaals gefeliciteerd met jullie huwelijk. Hoop in de toekomst meer van dit soort verhalen te lezen (liever horen en zien natuurlijk). Maar voorlopig blijf ik jullie huidige avontuur volgen. Jullie hebben natuurlijk nog ruim 2weken?

• 01 Oktober 2011 - 11:20

Michael & Hanna:

Nogmaals van Harte Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ik lees elke keer met veel interesse jullie verhalen. Volgens mij hebben jullie het goed naar je zin daar! Doe voorzichtig en we zien jullie weer als jullie terug in NL zijn.
    Liefs van ons beide,
    Michael & Hanna

• 01 Oktober 2011 - 12:09

Jane:

Wooooowwww.... Das pas echt romantisch, gevraagd worden bij zo'n prachtige waterval. Goeie timing, Raoul, dan kan een vrouw nooit nee zeggen! wat een bijzondere dingen hebben jullie (al) gezien en gaan jullie zien, nog heel veel plezier enne veel foto's en films maken, dan kunnen we allemaal meegenieten.
    Groetjes
    Jane

• 01 Oktober 2011 - 13:08

Huib & Anneke:

Haha Anne-Marie toch.. Wat leuk!! Van harte gefeliciteerd he allebei!! zo te lezen genieten jullie daarzo heerlijk. Wat een bijzondere dingen maken jullie mee! heel gaaf allemaal... Ben heel benieuwd naar al jullie foto's.
    liefs Huib en Anneke

• 01 Oktober 2011 - 20:18

David:

Wat een geweldige verhalen weer, super! Telkens lees ik met veel belangstelling en inlevingsvermogen mee en zie het al helemaal voor me!

Nu krijg ik nog meer zin om terug naar Indonesië te gaan volgend jaar...

Ik ben erg benieuwd naar jullie belevenissen met betrekking tot de tocht waar jullie morgen aan beginnen!

Groetjes, David

• 01 Oktober 2011 - 23:08

Bart En San:

Wat een romantische en mooie gelegenheid om zo ''gevraagd' te worden zeg! Dan kun je niet anders dan JA zeggen toch?

Leuk om jullie verhalen te volgen. Heel veel plezier met jullie 3 daagse tocht, we zijn weer benieuwd naar jullie volgende verslag!

Liefs Bart en San

• 02 Oktober 2011 - 07:54

Laura:

Hoi Anne-Marie en Raoul,

Toen ik de titel van jullie verhaaltje las, wist ik eigenlijk al genoeg. Wat een mooie manier om ten huwelijk gevraagd te worden!

Veel plezier nog daar en geniet ervan.

Groetjes,

Laura

• 02 Oktober 2011 - 12:59

Amanda:

foto's!

• 02 Oktober 2011 - 20:02

Lies:

Nou Anne-marie het is er dan toch van gekomen. 'k Ben dan toch wel benieuwd waarom Raoul deze plaats heeft uitgekozen, speciale reden??
    Maar uh... Anne-Marie kan nou wel Yes zeggen maar je weet het hè Raoul, we geven onze dochter niet zomaar weg. We zullen nog eens moeten praten over die bruidsschat.
    Wat fantastisch mooi is dat daar, ik heb even op internet foto's opgezocht en ook van jullie hotel, nou dat ziet er allemaal heel goed uit.
    Geniet er van en die tocht naar de Rinjani lijkt me ook wel wat zal behoorlijk puffen zijn.
    lieve groeten mam

• 03 Oktober 2011 - 06:18

Ellen:

Ha Raoel en Annemarie!
    Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksaanzoek!
    Echt superleuk om elke keer jullie reisverslag te lezen, het lijkt net of we jullie gewoon veel spreken! Ik hoop echt dat jullie een leuke tijd hebben en ik zou zeggen geniet ervan! En ik ben natuurlijk heel benieuwd naar de foto's!
    Nou heel veel plezier samen en tot snel!
    Groetjes,
    Ellen (ook van Korné zegtie net :P)