Home sweet home - Reisverslag uit Batuceraken, Indonesië van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Batuceraken, Indonesië van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Anne-Marie

17 Oktober 2011 | Indonesië, Batuceraken

Hoi iedereen,

We zijn inmiddels weer in Nederland. Om het reisdagboek af te sluiten hebben we hieronder onze laatste dagen in Indonesie beschreven.

10 oktober
Han nam ons mee op een (onbewoonde)eilandentocht. Eerst reden we met het busje van Senggigi naar Batuceraken (een kustplaatsje op zo'n 1,5 uur rijden). Hier konden we snorkels+flippers huren. Han had geregeld dat er we een bootje + kapitein voor onszelf hadden. We voeren die dag naar 3 eilandjes: Gili Nanggu, Gili Tangkong en Gili Kedis. De eilanden waren heel rustig; er waren erg weinig tot geen toeristen. Eén eiland (Gili Kedis) was zelfs onbewoond! We hebben gesnorkeld (het was een geweldig mooie onderwaterwereld), gezwommen en tropische vis gegeten. Tegen zonsondergang gingen we weer terug en konden we tijdens de reis dus ook nog genieten van de prachtige luchten.

11 en 12 oktober
Deze 2 dagen hebben we vooral lekker gerelaxed. Naar het strand gegaan in Senggigi, veel (heel veel) souvenirs ingeslagen, terrasjes gepakt, een fullbody massage op het strand ondergaan en lekker uit eten gegaan.

13 oktober
Vandaag het laatste tripje van onze vakantie. Eerst zijn we naar een potterij en weverij gegaan. Het was erg leuk en interessant om te zien hoe handig ze daarin waren. Toen we bij de potterij waren maakten we nog een aardbeving mee. We stonden buiten en de grond begon ineens te trillen. Het duurde maar een paar seconden, maar het was toch wel een aparte ervaring. Gelukkig was de aardbeving niet ernstig; geen gewonden of schade.
Tussen de middag in een hutje midden in de rijstvelden gegeten.
Daarna door naar een dorpje in Midden-Lombok vanwaar we wandelend een tochtje door de jungle maakten naar 2 watervallen. Het was allemaal weer supermooi!
Hierna volgde een lange rit terug naar het hotel in Mataram. Daar bleven we 1 nacht, om de volgende dag naar Jakarta te vliegen.

14 oktober
Al heeeel vroeg eruit (03:00 uur) om ons vliegtuig van 07:00 uur te halen. Net als de heenweg was het een vlucht naar Jakarta met een tussenstop in Surabaya.
Eind de ochtend kwamen we aan in het hotel in Jakarta. Daar zouden we dan 1 nacht blijven om de volgende dag weer terug te vliegen naar Nederland. We hebben de rest van deze dag niet veel meer gedaan; maar eens even bijgeslapen, 's middags gegeten in een echt Indonesisch restaurant en 's avonds in het tegenovergestelde ervan: bij de KFC.

15 en 16 oktober
Het was weer een lange en vermoeiende vlucht. Gisteren om 07:30 uur kwamen we na een goede vlucht aan in Brussel. De ouders van Anne-Marie haalden ons op.
Het was een mooie en indrukwekkende vakantie en hebben er ontzettend van genoten. Bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties op onze verhalen!

Groetjes, Raoul en Anne-Marie.

• 17 Oktober 2011 - 16:16

BASEL:

Eind goed al goed! En binnenkort live verhalen luisteren?

Groetjes

• 19 Oktober 2011 - 16:44