Een goed begin - Reisverslag uit Peking, China van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Een goed begin - Reisverslag uit Peking, China van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Een goed begin

Door: Raoul en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Anne-Marie

30 Augustus 2014 | China, Peking

Ni hao allemaal!

We komen nu net doorweekt (flinke stortbui) terug in het hotel; tijd om jullie te updaten hoe het met ons gaat.
We zijn goed aangekomen in Beijing, goede vlucht gehad. Vanochtend om half 10 zijn we geland. Met de Expresstrein naar de stad gegaan, vanaf daar 2 keer met de metro en daarna nog een stukje wandelen. Metro is trouwens maar 20 cent , supergoedkoop! De reis van vliegveld naar het hotel verliep niet helemaal vlekkeloos, want we moesten best zoeken en we werden ook nog een keer de verkeerde kant opgestuurd. Uiteindelijk kwamen we na een hoop gesjouw en gezoek, rond een uur of 13.00, moe aan in het hotel. Blij dat we er waren!
Eerst maar eens lekker opgefrist en een paar uur bijgeslapen. Vanavond de hort op geweest voor een leuk eettentje. We wilden in het centrum bij de verboden stad iets opzoeken. Onderweg wilde Anne-Marie een foto gaan maken en ineens wordt ze op de schouder getikt door een giechelend meisje die met Anne-Marie op de foto wilde. Dus, hup, met een big smile op de foto. En daarna nog een meneer die er ook wel bij wilde. Ze was helemaal blij, heel grappig. Door sommigen wordt je echt nog als een soort bezienswaardigheid gezien, want je ziet niet veel westerse mensen op straat lopen.
Na een tijdje zagen we een een restaurantje wat er leuk uitzag, dus daar naar binnengestapt. Ook daar werden we behoorlijk aangekeken, op een gegeven moment zag Anne-Marie zelfs de kok van de keuken in het deurgat staan koekeloeren, schitterend gewoon.
Wij slaan de menukaart open, alles in het Chinees natuurlijk. We zijn maar afgegaan op de foto's en iets besteld wat er lekker uitzag.
Na eventjes wachten kregen we ons eten en dat smaakte echt ontzettend goed. Tsja, nu denk je misschien, wat hebben jullie dan gegeten?
Kunnen we niet met zekerheid zeggen natuurlijk. Maar het een was iets met waarschijnlijk kip in een pittige saus met komkommer. Het ander was denken we, iets van varkensvlees (leek op baby spare rib), met mais, sperzieboontjes, paddestoelen, aardappel, knoflook en peper, in een heerlijke saus, waarvan we niet weten wat het precies was. Dat alles natuurlijk met stokjes opgegeten, want ander bestek lag er niet. Dat ging nog niet eens zo slecht vonden we. Ook heerlijke Chinese flower tea gedronken.
Na heerlijk en heel goedkoop (14 euro voor 2 personen incl. drinken) gegeten te hebben, naar het hotel teruggegaan. Overdag was het droog geweest, maar nu brak er een flinke bui los met onweer. Duurde wel erg lang om te wachten tot het helemaal droog was, dus door de regen terug naar het hotel gerend.
Zo lekker slapen...
We houden jullie op de hoogte!

Liefs, Raoul en Anne-Marie

• 31 Augustus 2014 - 22:20

Ferry:

Vanuit een zonnig Middelburg gegroet. Liesbeth en ik vroegen ons net vanmorgen af hoe het jullie zou vergaan. Goed om te horen dat jullie in de andere wereld zijn aangekomen. Als extraterestials wensen we jullie een goede voortzetting van de reis. We zien de berichten en foto's wel komen op het blog.

• 31 Augustus 2014 - 22:26

Amanda:

leuk reisverslag! Lekker eten zie ik al, beter dan de chinees in nederland?
    Erg grappig dat ze allemaal met Anne-Marie op de foto willen! Niet met Raoul? ><

• 31 Augustus 2014 - 22:28

David:

Hey vakantiegangers,

Fantastisch om te lezen dat jullie (uiteindelijk) goed zijn aangekomen. Leuk ook dat de mensen zo nieuwsgierig en aardig zijn! Heel veel plezier daar, ik zie uit naar jullie volgende verslag!

• 31 Augustus 2014 - 23:21

Lou En Jane:

Hoi Raoul en Anne-Marie,
    wat een leuk verslag van jullie China avontuur!
    Het is precies zoals wij dat hebben ervaren. Je voelt jezelf een bezienswaardigheid.
    We zien het al.
    Jullie zullen met stokjes eten snel onder de knie krijgen. Je moet wel, als er niks anders is.
    Nog heel veel plezier en we kunnen niet wachten om nog meer van jullie avonturen te lezen,
    veel liefs.

• 31 Augustus 2014 - 23:50

Liesbeth Tadema:

Leuk jullie verslag te lezen, kan het me weer helemaal voorstellen. Het zal je nog veel vaker overkomen dat ze met je op de foto willeN. Klinkt heel bekend. Het eten is daar heel anders dan chinees in NL. Veel lekkerder. Geniet er lekker van. Wens jullie heel veel plezier en zie uit naar de volgende verslagen. Mirjam heeft een dochteR Sarah. Groetjes, Liesbeth.

• 01 September 2014 - 07:14

Laura:

Hoi Raoul en Anne-Marie,

Fijn om te horen dat jullie in China zijn aangekomen. Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie avonturen :-)

Groetjes,

Laura

• 01 September 2014 - 20:58

Marleen Vd Horst:

Lieve Raoul en Anne,

Fijn te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Pff wat een reis zeg! Ben je er eindelijk moet je nog 3 uur.. Maar wel een leuke uitdaging een zo'n groot en onbekend land. Bijzondere ervaring. Geniet van elk moment daar samen!
    Ik blijf jullie verslagen lezen.

Veel liefs ,
    Marleen

• 02 September 2014 - 18:20

Ary:

HA, herkenbaar dat je je af en toe net een toeristische attractie voelt:-D.
    Vergeet niet Xiexie (spreek uit zoiets als sheeshee) te zeggen een als je iets krijgt.
    Heel veel plezier daar! Genietse

• 03 September 2014 - 09:19

Xue Qin:

Hi!

Fijn om te lezen dat jullie daar zo genieten van de cultuur en het eten :)
    Wat jullie gegeten hebben is daar vrij normaal in mijn cultuur, maar erg lekker :)
    Als het in een aardewerken schaal gedient werd (gloeiendheet), dan heet het een PO, een gerecht dat opgediend wordt vanuit een oven. De baby varkensvlees reepjes is speciaal, zeer mals gerecht. Ik denk dat de saus gemaakt is met rode bonen saus (aka, chili saus, klopt dat Raoul?)

Flower Tea, klinkt als Jasmijn thee of een van de 100 andere soorten bloementhee :P

Probeer als je beetje gewend bent aan het eten daar een van de eettentjes/bootjes/hokjes die redelijk goed bezocht worden. Ga dan een van de rijstepaps proberen (in een kommetje met wat vlees, groente en een soort deegwaren, zie het als brood, maar super lekker)

Groetjes en veel plezier,

Xue Qin