It's dope when your girl is taller than you - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu It's dope when your girl is taller than you - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

It's dope when your girl is taller than you

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Anne-Marie

17 November 2016 | Verenigde Staten, New York

Dinsdag 15 november 2016
Het is vandaag officieel hondenweer. Het regent pijpestelen. Na ontbijt, lunch en een paraplu te hebben gekocht gaan we richting Harlem. Helaas ging het steeds harder regenen, dus zijn we maar terug naar het hotel gegaan. Daar besloten we om te gaan kijken in enkele winkels. We zijn naar de Macy's gegaan en dat is dus echt een enorm warenhuis. Zo groot dat het een heel blok beslaat en wel 9 verdiepingen. Het is volgens het Guinness Book of Records het grootste warenhuis ter wereld. Het is 198.500 m2 groot. We keken onze ogen uit. Ze hebben er echt alles en ook in hele grote aantallen. We hebben er niets gekocht want hadden niets nodig + het is allemaal van een designer of merk, dus ook heel duur. Daarna nog naar de Gap geweest. Daar is de kleding iets betaalbaarder, maar goedkoop is het nergens.
Vervolgens zijn we naar Rockefeller gegaan. We liepen daarbij ook langs de studio van Saterday Night Live en HBO. Veel grote foto's van bekende mensen op de muur, maar we hebben er geen in levende lijve gezien. Er is hier ook een Lego winkel. Toch leuk om even binnen te kijken. Hier kan je je geld ook wel kwijt. Wie legt er even een 550 dollar neer voor een doos Star Wars Lego?
Inmiddels is het gelukkig gestopt met regenen, maar de schaatsbaan van het Rockefeller is gesloten. Ze zijn hier trouwens bezig met het optuigen van een enorme kerstboom, die staat nu letterlijk en figuurlijk in de steigers. Her en der zien we in de winkels al wat kerstversiering.
We rijden vervolgens naar station High Street in Brooklyn. Het is hier lekker rustig en niet zo hectisch als op Manhattan. Hier lunchen we in een intieme lunchroom. Daarna wandelen we door de wijk. Ook hier is de architectuur van de woningen erg mooi. Tussen Manhattan en Brooklyn ligt de East River waar de dus goed op kunnen kijken. Er is hier een brede wandelpromenade en wijds zicht op de Brooklyn Bridge en op Manhattan, het Vrijheidsbeeld en Governors Island.
's Avonds eten we Chinees bij Szechuan Garden. Erg lekker!

Woensdag 16 november 2016
Vandaag is het zonnetje helemaal terug. Een mooie dag om naar Coney Island te gaan. Het ligt ten zuiden van Brooklyn en is sinds het begin van de 20ste eeuw een populair recreatiegebied met strand en permanente kermisattracties. De attracties zijn in de winter gesloten. Het is een mooi breed strand van bijna 5 kilometer lang. Het is een heel ander strand dan in Nederland, want er zijn hier geen duinen. Er is een brede wandelpromenade en ook is er een pier. De pier is helemaal opengesteld en er zijn verschillende mensen aan het vissen of krabben aan het vangen. We zien dat er iemand een kleine rog binnenhaalt en verderop met kooien worden krabben gevangen. Op een bankje in de zon eten we lekker ons ontbijt. We hebben hier een flink stuk gewandeld op het strand.
We gaan met de metro naar Harlem, omdat we nog een deel van de wandelroute wilden afmaken. Het is gelijk een groot verschil tussen het rustige Coney Island, hier is het heel levendig op straat. Ook hoor je hier overal muziek. Grappig is dat we iemand zien fitnessen midden op een kruispunt en dat niemand daar van opkijkt. We drinken en eten wat in de Harlem Shake. Een gezellig etentje waar ze Hiphop muziek draaien. Hele aardige mensen en lekker eten. We lopen nog wat kledingwinkels binnen en hier is het een stuk goedkoper dan in het centrum. Wat ook opvalt is dat hier veel wordt geëvangeliseerd op straat. Mensen spreken je aan met of hebben een bordje bij zich met daarop "Jesus loves you" en ook worden er op straat preken gedraaid. Voor het avondeten proberen we eerst in de Red Rooster. Helaas is het al vol. Wel krijgt Raoul nog een boks van de uitsmijter. 's avonds eten we weer bij Sylvia's. Het is als vanouds goed eten. Op de terugweg wordt Raoul nog aangesproken door een man die uit het niets zegt: "it's dope when your girl is taller than you". Haha een leuke afsluiter van de dag.