Toeter op m'n motorscooter - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu Toeter op m'n motorscooter - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Raoul en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

Toeter op m'n motorscooter

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Raoul en Anne-Marie

29 September 2011 | Indonesië, Lombok

27 september 2011
Nog steeds "op volle toeren" (zonder Chiel Montagne). We crossen de hele kust af, gaat prima! Onderweg hebben we mooie stranden (Seger Beach, Tanjung Aan Beach) gezien. Soms is er geen mens te zien, enkel een verkopertje met een kokosnoot of ananas. We hebben de ananas tot ons genomen die werd heel kunstzinnig voor onze neus gesneden. Smaakte heerlijk. De zee is turquoiseblauw en het strand is mooi beige/wit. Verder ligt er veel koraal en spoelen allerlei schelpen aan.
Op het volgende strand was een enorme rots die twee baaien scheidde. Hieromheen was het ook rotsachtig met poeltjes en weer gestold lava. Het was eb, dus we konden helemaal om de rots heenlopen. In een van de inhammen lag er een stuk nog levend koraal. Dit was schitterend in het zonlicht. We hebben er uiteraard een foto van gemaakt. Die volgt later. Dit strand was nog een stuk groter en er waren daarom een paar tentjes waar allerlei versnaperingen werden verkocht. Ook was daar een overdekte en bewaakte motorcyclestalling.
We hebben hier heerlijk met z'n tweetjes op het strand genoten van al het moois.

De volgende dag gingen we weer op de motorcycle naar hetzelfde strand. Het weer was deze dag iets slechter. Beetje bewolkt en af en toe een spatje regen. Gelukkig stonden er her en der op het strand een soort hutjes op palen waar we even hebben geschuilt. In het hotel hadden we de laatste lunch gebruikt (de laatste keer die heerlijke sate voor Raoul). Ook zijn we nog naar Kuta village geweest waar Anne-Marie nog een jurkje heeft gekocht. Verder de reis naar Senggigi voorbereid.

Op 29 september werden we netjes opgehaald door een door het hotel geregelde driver voor de rit naar Senggigi. Onderweg stopten we at een Sasak dorpje (traditioneel Lomboks). Dit was 300 jaar oud en men leeft hier van de landbouw. Het was zeer primitief, maar interessant om te zien. Ze hebben hier maar sinds 5 jaar electriciteit. Ook hebben ze een eigen taal en bestaat het uit 1 grote familie. Net zoiets als the Kelly Family dus, haha! Uiteraard hadden sommige mensen in hun huis nog een winkeltje waar sarongs, kleedjes, armbandjes e.d. werden verkocht. Daarna weer de (Venga)bus in. We verblijven nu in hotel 'Batu Balong Cottages. Het is een erg cozy cottage met een hemel(s)bed. Dat wordt dus lekker tidur tidur! (slapen) Van het hotel loop je zo het strand op. Na de kamerinspectie hebben we daarom een wandeling gemaakt over het strand naar Senggigi en via de weg weer terug. Het was overigens snikheet, dus onderweg even gestopt voor een Bintangpauze (Raoul dan, Bintang is overigens Indonesisch bier) en Anne-Marie voor een lekker verse orangejuice. Daarna hadden we een afspraak met Han. Lou en Jane krijgen weer de hartelijke groeten. We hebben de GSM aan hem overhandigd. Hij was er enorm content mee en zeer in zijn sas! Voor de komende dagen hebben we een mooie planning gemaakt waar we jullie uiteraard van op de hoogte houden. Je kan nu wel doorlezen, maar we verklappen niets... wordt vervolgd!
Nu zijn we weer in Senggigi en gaan zo lekker even iets eten. Het is 20:15 plaatselijke tijd en onze buikjes beginnen zo langzamerhand te schreeuwen "makan"! (eten)
Dus voegen we de daad bij het woord en gaan we jullie (weer) verlaten.

Groetjes
Raoul en Anne-Marie

• 29 September 2011 - 12:24

Dennis:

Nou, jullie hebben het wel relaxed geloof ik daar :-) Geniet er van en eet smakelijk!

• 29 September 2011 - 14:34

Jane:

Jullie hebben het helemaal voor elkaar, daar in Lombok. Wat een bofkonten! Ik krijg heimwee, als ik dat allemaal lees. Dus de moraal van het verhaal: Genieten, zoveel je kunt.
    Liefs van Jane

• 29 September 2011 - 15:19

Maarten:

Zit hier nog op m'n werk, het is kwart over vijf. Zo maar eens op huis aan, want het is mooi weer! Wij hoeven hier niet te schuilen, want het weer is hier prachtig!! Maar hiermee maak ik jullie vast niet jaloers.
    Jullie verhaal klinkt nog steeds goed; zie het allemaal wel een beetje voor me. Ben benieuwd naar de mooie planning, niet te lang wachten met schrijven.... en geniet ze!

Groetjes,
    Maarten

• 29 September 2011 - 15:42

Lies:

Nou, ik ben ook benieuwd naar die mooie planning. Het is hier zomer en snikheet. Hier maken we ook van alles mee hoor!
    Laat je nog wat weten wat je keus ongeveer is over je toet.........
    liefs mam

• 29 September 2011 - 20:20

Lou:

Jullie zullen begrijpen, dat wij morgen het vliegtuig zouden willen pakken als wij jullie verhalen lezen zeker met die lekkere saté en bintang. doe ook de hartelijke groeten aan Han.

• 29 September 2011 - 22:06

Jan Spruit:

Hoi Annemarie en Raoul,

Ik lees en zie dat het jullie prima gaat daar in Indonesie.
    Ik denk dat ik er ook een keertje heen wil.
    Heel veel groetjes en nog veel plezier.
    We missen je wel hoor Annemarie, bij de bugels.

Grt Jan Spruit